Analizując zachowania użytkowników sieci można przyjąć, że osoby odwiedzające strony szczegółowe produktów znajdują się w tzw. fazie kupna, czyli mają już wystarczającą ilość informacji i przechodzą do wyboru konkretnego modelu. Teraz potrzebują informacji szczegółowych na temat konkretnego produktu, aby doprecyzować swój wybór. Oczywiście faza kupna nie oznacza, że produkt zostanie zakupiony, ale jest takie wysokie prawdopodobieństwo. Jeśli nie w tym momencie, to w najbliższej przyszłości.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron produktowych, to wykorzystanie słów kluczowych w tym przypadku nie ma aż tak dużego znaczenia, z powodu zbyt dużej liczby zmiennych. Trudno jest nasycić strony produktowe unikalnym contentem, gdy osobnych produktów jest kilkadziesiąt czy nawet kilkaset w danej kategorii. Jednak wbrew pozorom okazuje się, że ta cecha może ułatwić pozycjonowanie. Mniej pracy nad contentem oznacza, że można skupić się na innych aspektach budowy strony, takich jak tytuł, description, nagłówki i inne.


Jakie informacje powinny znaleźć się na stronie na temat szczegółów produktu?

To dobre miejsce do umieszczenia danych takich, jak dostępne kolory, rozmiary, numery produktów, cennik, szczegóły techniczne i wszelkie inne, które mogłyby zainteresować potencjalnych odbiorców.

W pozycjonowaniu stron szczegółowych warto pamiętać o tym, że im więcej mamy linków do stron produktowych, tym więcej mocy linków zabieramy z innych podstron (w tym strony głównej). Oznacza to jednak również, że strony produktowe otrzymują więcej mocy linków, a są to często strony przynoszące najwięcej konwersji. W kompromisowym układzie może okazać się, że strona kategorii uzyska niższe pozycje niż strony produktowe lub odwrotnie. Wybór zależy od tego, co przysłuży się bardziej twojej firmie.