Mogłoby się wydawać, że strona "O nas" to całkiem poboczna strefa, bez której witryna mogłaby się obyć. Tymczasem według statystyk, użytkownicy bardzo często sprawdzają stronę "O nas", chcąc utwierdzić się czy ich wybór jest słuszny. Właśnie dzięki treściom zawartym na tej podstronie użytkownicy sprawdzają, czy oferta danej firmy spełni ich oczekiwania. Spora część internautów dokonuje konwersji tuż po zapoznaniu się z zawartością strony "O nas" (konwersja to w słowniku SEO określone działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta, np. zakup, kontakt, rejestracja w serwisie czy zapisanie się do newslettera). Jest to zatem niewątpliwie ważna treść z punktu widzenia kształtowania ruchu na stronie. "O nas" skutecznie wspiera pozycjonowanie w wyszukiwarkach.


Jakie słowa kluczowe powinny znaleźć się na stronie "O nas"?

Najlepiej wszelkie związane z branżą oraz oferowanymi produktami. To odpowiednie miejsce do umieszczenia słów i kolokacji, które nie będą pasowały w żadnym innym miejscu witryny. Pamiętajmy, że stosowanie słów kluczowych i wyrażeń powiązanych jest niezbędnym elementem pozycjonowania stron www.


Jakie informacje zamieścić na podstronie "O nas"?

  • informacje o firmie,
  • historię i cele marki,
  • wartości i misje,
  • odwołania do potrzeb i emocji potencjalnych odbiorców,
  • chęć pomocy klientom,
  • pozycjonowanie grafiki (np. zdjęcia pracowników),
  • elementy przyciągające uwagę, np. nietypowy układ graficzny, śródnagłówki czy storytelling.


Pozycjonowanie i optymalizacja strony "O nas" będą skuteczniejsze, gdy zastosujemy się do powyższych wskazówek i zasad.