To jeden z najczęściej odwiedzanych typów stron, a także często pierwsza strona, na jaką trafiają użytkownicy odwiedzający witrynę. Powinna zatem spełniać rolę "wizytówki" – prezentować globalny widok na zawartość witryny i wskazywać pełną gamę produktów.
Przede wszystkim niekoniecznie warto skupiać się na produktach, bo na to przyjdzie czas przy okazji budowania contentu dla stron kategorii i produktów. Strona główna powinna koncentrować się na marce firmy.
Content zawarty na stronie głównej powinien zachęcać użytkowników do kliknięcia w kolejne podstrony witryny i pozostania na witrynie na dłużej. Warto zatem zadbać o to, aby treść przykuwała i zatrzymywała uwagę użytkownika, a także aby dawała odpowiedź na jego pytania możliwie szybko i precyzyjnie, najlepiej w obszarze "above the fold" - co powinien wskazać każdy dobry audyt strony online.
Chcąc zadbać o skuteczne pozycjonowanie, stronę główną należy wzbogacić o informacje na temat firmy, w tym, co wyróżnia ją na tle konkurencji, a także jakie korzyści wynikną ze skorzystania z produktów czy usług.
Tekst i elementy graficzne powinny być spójne i efektowne dla użytkowników.