Już wkrótce...

AGENDA

8.30 – 9.30
REJESTRACJA


9.30 – 10.00
Big Data – fakty i mity. Jak wdrożyć z sukcesem BI w przedsiębiorstwie? Case study
Samsung
Prelegent: Andrzej Czechowski
Opis prelekcji:
Żyjemy w społeczeństwie informacji. Każdego dnia danych jest więcej, a skuteczne ich wykorzystanie daje szansę na znaczące zwiększenie konkurencyjności organizacji. Precyzyjne analizy predykcyjne, dobrze zaprojektowane i zwizualizowane narzędzia analityczne wymagają kompleksowego podejścia do systemu zarządzania danymi. Jak szybko i skutecznie przeprowadzić taką (r)ewolucję? Czy tylko duże organizacje mogą sobie na to pozwolić? Trochę teorii i dużo praktyki. Case study.

10.00 – 10.30
Bring your Big Data to live with Tableau!
ASTRAFOX Sp. z o. o.
Prelegent: Piotr Reszka
Opis prelekcji:
Tableau, według Gartnera 2017 to złoty standard narzędzi BI. Ponad 3/4 podłączeń do danych oferowanych przez Tableau dotyczy Big Data. Jakie są najlepsze scenariusze użycia tego narzędzia przy analizie miliardów rekordów? Czy można pracować z olbrzymimi zbiorami danych za mniej niż 100$ miesięcznie? Czy można stworzyć rozwiązanie w mniej niż pół godziny? O wszystkich aspektach w praktyczny sposób opowiemy na naszym wystąpieniu.

10.30 – 10.50
PRZERWA KAWOWA

10.50 – 11.20
Biznesowe znaczenie obszaru BigData – nowe możliwości analizy danych o klientach
Interia
Prelegent: Andrzej Litewka
Opis prelekcji:
W ramach prelekcji omówiony zostanie business case, którego celem będzie przedstawienie powodów, dla których klaster big data pojawił się u nas i jakie problemy rozwiązał, a jakie wygenerował. Pokaże, jakich technologii użyliśmy do jego budowy i jakie produkty na ich bazie uzyskaliśmy. Zobrazuje, jak dane i analityka służą nam jako narzędzie do obiektywnej oceny sytuacji, a nierzadko weryfikują nasze stereotypowe myślenie.

11.20 – 11.50
Big Data, Big Problem – z perspektywy prawa
Wołoszański i Wspólnicy Kancelaria Prawna
Prelegent: Michał Wołoszański
Opis prelekcji:
Zanikanie barier związanych z technologiczną możliwością analizy Big Data spowodowało konieczność dokonania prawnej regulacji tego obszaru w kontekście ochrony prywatności osób fizycznych. O prawnych ograniczeniach dotyczących analizy danych, w tym w szczególności profilowania, wynikających z przyjęcia przez Parlament Europejski Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych oraz o odpowiedzialności za ich naruszenie opowie w swojej prelekcji radca prawny Michał Wołoszański.

11.50 – 12.10
PRZERWA KAWOWA

12.10 – 12.40
Jak chronić słonia – bezpieczeństwo klastra Hadoop
Agora SA
Prelegent: Arkadiusz Dąbkowski
Opis prelekcji:
Dane masowe stanowią jeden z istotnych zasobów firm. Musimy je więc właściwie zabezpieczać.
Prelekcja wprowadzi w zasady i sposoby zabezpieczania danych w klastrze Hadoop. Podpowie jakie narzędzia do tego wykorzystać. Będziemy odwoływać się do praktycznego business case-u zabezpieczania danych w klastrze pracującym dla wielu obszarów w firmie.

12.40 – 13.10
Nowe paradygmaty ery Big Data – zagrożenia i wyzwania
SGH Instytut Statystyki i Demografii, AMA Institute
Prelegent: dr Karol Przanowski
Opis prelekcji:
Celem prezentacji jest zapoznanie słuchaczy z wyzwaniami, które nadal pozostają bez jednoznacznych rozwiązań. Podczas prezentacji wskazane zostaną możliwości pokonania wyzwań, które wniosą istotną wartość w osiąganiu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Najważniejsze obszary podnoszone w trakcie prezentacji to:
• Zagrożenia i wyzwania ery BIG DATA
• Hurtownia danych – nowe paradygmaty i jej znaczenie
• Analiza danych – nowe podejście w połączeniu z biznesem oraz IT
• Jakość danych – skutki nowych paradygmatów
• Przyczyny niepowodzeń projektów BIG DATA
• Business case – bezpośrednia kampania reklamowa
• Business case – PSD 2 (Second Payment Services Directive): korzyści dla instytucji finansowych

13.10
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI I LOSOWANIE NAGRÓD

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress